(عکس از Nic Lehoux)

در تابستان 2015، BUILD با پیتر بوهلین و ری کالابرو از بولین سیوینسکی جکسون در دفترشان در سیاتل به بحث در مورد روند طراحی همه چیز از گالری های هنری گرفته تا کتاب و اهمیت درک مشتریان پرداختند. امیدواریم از این مصاحبه از آرشیو ما لذت ببرید. قسمت دوم مصاحبه را می توانید اینجا بخوانید.

بولین سیوینسکی جکسون چگونه کار خود را در شمال غربی اقیانوس آرام آغاز کرد؟
پیتر بوهلین: پروژه های اولیه، مانند خانه جنگل و اولین خانه ای که برای والدینم طراحی کردم، هر دو در مجله نیویورک تایمز. خانه جنگلی نمادی فرهنگی برای معماران بود و هنوز هم هست. فکر می‌کنم به همین دلیل است که ما برای طراحی اقامتگاه بیل گیتس که یک سرمایه‌گذاری مشترک با معماران کاتلر اندرسون در جزیره باینبریج بود، انتخاب شدیم. زمانی که او در دانشگاه پنسیلوانیا بود، جیم کاتلر در دفتر ما کار می کرد و من و او با هم دوست شدیم. اگر قرار بود اقامتگاه گیتس را طراحی کنیم، احساس کردم باید اینجا در شمال غربی اقیانوس آرام باشیم. در طول مسابقه، تیم طراحی BCJ در یک قایق در ایگل هاربر در جزیره باینبریج زندگی می کرد و ما با جیم کاتلر یک فضای اداری را به اشتراک گذاشتیم. ما در نهایت برنده پروژه شدیم. از آنجایی که پروژه گیتس در حال تکمیل بود، ما شروع به برنده شدن کارهای اضافی در محل کردیم و مزایای داشتن یک دفتر در مرکز شهر سیاتل را دیدیم.

BCJ با استیو جابز در بسیاری از فروشگاه‌های معروف اپل در سرتاسر جهان و دفتر مرکزی پیکسار در کالیفرنیا، جایی که او مدیرعامل بود، کار کرده است. چگونه با جابز، که به خاطر آوردن دیدگاهی قوی و اغلب سرسختانه در مورد چگونگی ظاهر و عملکرد همه چیز به روی میز معروف بود، تعادل کاری پیدا کردید؟
ری کالابرو: استیو از کار ما قدردانی کرد و از پیتر قدردانی کرد زیرا او سخت تلاش کرد تا ماهیت هر مشتری و شرایط آنها را درک کند. برای مثال، درک میل استیو به تقارن برای او بسیار مهم بود. معماران دیگر ممکن است به این اندازه ادراکی یا مایل به گوش دادن نبوده باشند. برخی بیشتر علاقه مند به تحمیل اراده خود هستند.


(عکس از شارون رایزدورف)

برای شروع یک پروژه با هم به دنبال چه چیزی در مشتریان هستید؟
PB: هنگامی که ما با موسسات کار می کنیم، برای ما مهم است که افرادی را شناسایی کنیم که به ما اعتقاد دارند و می خواهند در طول فرآیند طراحی مشارکت داشته باشند. این فعل و انفعال به ما این امکان را می دهد که به مکان بهتری نسبت به زمانی که به تنهایی یک پروژه را طراحی می کردیم برسیم.

RC: برخی از مشتریان قدردان ما کسانی هستند که در مورد این فرآیند بسیار مشتاق بوده اند. این چیزی فراتر از طراحی یک خانه است – این موضوع در مورد این است که چگونه احساسی در آنها ایجاد می کند، چگونه پروژه الگوهای آنها را تغییر می دهد و آنچه را که می بینند. ادراکی کیفیتی است که ما در مشتریان دوست داریم.


(عکس از Nic Lehoux)

در هاوایی، ما یک فضای گالری، گالری و استودیو Waipolu را برای یک مشتری بسیار خصوصی طراحی کردیم. او یک کلکسیونر هنر مدرن اواسط قرن است و گالری فقط برای او بود. نبوغ فضا این است که نمایی از دهانه Diamond Head و اقیانوس را به طور همزمان در یک سازه به تصویر می‌کشد. مشتری گفت که فراتر از انتظاراتش است. او بسیار درگیر بود اما دیکتاتور نبود. در بیشتر موارد، ما اعتماد مشتری را جلب می کنیم. هنگامی که این اتفاق بیفتد، آنها مایلند با ما جهش کنند. و سپس مواقعی وجود دارد که یک مشتری تصمیم می گیرد با ما کار کند. در حال حاضر، ما با یک توسعه دهنده در Eastside کار می کنیم که ما را برای یک پروژه در مقیاس بزرگ انتخاب کرده است. حتی با وجود اینکه چند بار آن را رد کردیم، او واقعاً علاقه زیادی به طراحی نشان داد و برای تولید چیزی با هم اصرار داشت.

PB: آنهایی را که چند بار رد می کنید اغلب به مشتریان بهتری تبدیل می شوند. شما با مشتریان زیادی کار می کنید که ممکن است کمال را فرض کنند.

چگونه انتظارات را به درستی تنظیم می کنید؟
RC: برخی از انتظارات زمانی اتفاق می‌افتد که آنها را به دیدن ساختمان‌های دیگری که ساخته‌ایم می‌بریم. می تواند برای آنها مکاشفه باشد. در یکی از این بازدیدها، یک مشتری خاص قدردانی خود را از زیبایی مواد مرتبط با یکدیگر و جزئیات تا حدی از دقت ابراز کرد. آنها متوجه شدند که این نتیجه جمعی یک معمار خوب و یک سازنده خوب است و این روش تفکر آنها در مورد پروژه خود را تغییر داد. دیدن کارهای گذشته ما سطح جزئیاتی را که در پروژه ها به دست می آوریم نشان داد.

PB: من می گویم “مراقبت” به جای “جزئیات”. همیشه پولی برای ایجاد جزئیات مجلل وجود ندارد و گاهی اوقات شما نمی خواهید. گاهی اوقات جزئیات می توانند مانع رویا شوند.

RC: تعیین انتظارات پیرامون موضوع اهميت دادن همچنین می‌تواند با بازدید از پروژه‌هایی که مشتری دوست دارد و توسط شرکت دیگری طراحی شده است، رخ دهد. مواقع دیگر مشتریانی داریم که با دیدن یک پروژه خاص وارد می شوند و می گویند: “ما می خواهیم فراتر از آن برویم.” و شما باید به آن عمل کنید. در این مواقع، پیتر به ما یادآوری می‌کند که شما نمی‌توانید توپ را رها کنید، باید از فرصتی که به شما داده شده استفاده کنید.

PB: ما همیشه کارهای ساده‌ای نیز انجام می‌دهیم، مانند کار با دختران پیشاهنگ، که شامل سطح متفاوتی از انتظار است. ما سالی یک ساختمان برای آنها انجام می دادیم و آنها با پول کوکی آن را تأمین می کردند. ما همیشه روی طیف وسیعی از پروژه‌ها کار می‌کنیم، و این خوب است زیرا ما را طولانی می‌کند. ما یک عادت فکر کردن را نمی گیریم. این کمی چالش برانگیز است زیرا گاهی اوقات ما وارد یک الگوی خاصی از طراحی می شویم و سعی می کنیم آن رویکرد را در جای دیگری اعمال کنیم. خیلی خوب کار نمیکنه

برآورده کردن این انتظارات از طریق نقشه ها یک چیز است، اما چگونه می توانید اجرای طرح را به شکل ساخته شده آن کنترل کنید؟
پ.ب: گاهی اوقات نمی توانی. آن وقت است که باید تصمیم بگیرید که چه چیزی مهم است و چه چیزی مهم نیست.

RC: ما سعی می‌کنیم مجموعه‌های اسناد خوبی برای کار داشته باشیم. و مهم است که یک رابطه قوی با سازنده داشته باشید. شما همچنین باید بخواهید در سایت باشید و بخشی از گفتگوهایی باشید که در آنجا اتفاق می افتد. بسیاری از آنها نشان می دهد که شما به نتیجه نهایی اهمیت می دهید.

PB: همیشه در مورد تصمیم گیری است. چیزها نه به همان اندازه مهم هستند و نه به یک اندازه قابل دستیابی هستند، خواه توانایی یک سازنده، اندازه بودجه، کالیبر افراد درگیر، یا مقیاس تلاش باشد.

یکی از چالش‌های خانه‌های لوکس سطح بالا این است که مالکان می‌توانند از روند طراحی تا حدی لذت ببرند که لزوماً مایل به پایان آن نباشند. چگونه شرکت شما نظم و انضباط و تصمیم را در مورد جدول زمانی پروژه حفظ می کند؟
RC: من به یاد یک پروژه گذشته هستم، Gosline Residence در محله Capitol Hill سیاتل. مشتریان ما زوجی بودند که واقعاً از این روند لذت بردند. اینطور نبود که آنها نمی خواستند کار تمام شود، اما پس از اتمام پروژه، صاحبان کل دفتر (که در آن زمان بسیار کوچکتر بود) تقریباً سالی یک بار به خانه دعوت می کردند. این روند زندگی فراتر از پروژه ساخته شده داشت و آنها از ما می خواستند که در گفتگو شرکت کنیم. آن‌ها دوست داشتند که خانه بتواند کاربردهای متفاوتی را در خود جای دهد که هرگز تصورش را هم نمی‌کردند.

چه چیزی باعث تصمیم گیری برای طراحی همه چیز تا مبلمان کتابخانه بالارد سیاتل و مرکز خدمات محله شد؟
RC: ما بودجه بسیار کمی برای آن پروژه داشتیم. در ابتدا با بسته‌بندی مبلمانی که شامل قطعات انبوه بود طراحی شد، اما در نهایت از بودجه موجود گران‌تر بود. این بینش رابرت میلر، مدیر مسئول کتابخانه بالارد بود که ما را بر آن داشت تا مبلمان را با هزینه کمتری نسبت به خرید تجاری آن، به ویژه برای میزها، طراحی و بسازیم. ما از صندلی های صدفی فایبرگلاس Eames استفاده کردیم، اما مبلمان سالن، میزها و مبلمان کودکان همه به صورت سفارشی طراحی شده بودند. رابرت به مبلمان شیاردار علاقه مند بود. تئوری این بود که اگر بتوانیم همه چیز را بر اساس یک ورق تخته سه لا 4×8 بسازیم، ضایعات کمی وجود خواهد داشت و مبلمان را می‌توان به‌طور مسطح از سازنده حمل کرد. یک شب در کتابخانه، افراد شعبه و دفتر ما قطعات را با پتک های لاستیکی مونتاژ کردند. ما از هیچ گونه اتصالات چسب یا مکانیکی استفاده نکردیم. این راهی برای استفاده از یک بودجه متوسط ​​بود.


(عکس ها از Nic Lehoux)

شما همچنین کتاب های بسیار زیبایی طراحی کرده اید. روند طراحی کتاب چه تفاوتی با روند معماری دارد؟
RC: من و پیتر در ساختن کتاب‌ها بسیار مشارکت داریم. ما معتقدیم که کار خود را به گونه ای ارائه کنیم که با روح ساختمان صحبت کند. ترکیبی از تصاویر، طراحی ها و طرح ها بینشی را در مورد نحوه کار ما فراهم می کند. یک کتاب جدید در ماه اکتبر منتشر می شود به نام استماع، که 12 خانه از شش سال گذشته تمرین ما را ارائه می دهد. در درون آن مقاله ای به نام «دوختن یک خانه» نوشته الکساندرا لانگ وجود دارد که وقتی چند سال پیش برای اولین بار درباره ما نوشت، با او آشنا شدیم.

پیتر همیشه علاقه مند به گرفتن عکس های عالی از پروژه های ما بوده است، حتی در روزهای اولیه تمرین. در آن زمان با جو مولیتور و برخی دیگر از عکاسان معماری با استعداد آن زمان کار کردیم. ارزش فوق‌العاده‌ای در تصاویر کار شما وجود دارد، زیرا این روزها راه‌های زیادی برای دسترسی به افراد فراتر از عکس‌های چاپ شده وجود دارد. آنها در رسانه های اجتماعی و وب سایت ها بازی می کنند، و این یک چیز عالی است. ما سابقه داشتن تصاویر زیبا از پروژه های خود و نشان دادن آن کار به دیگران را به شیوه ای قوی داریم.

BIOS:

پیتر بولین، FAIA، یکی از بنیانگذاران Bohlin Cywinski Jackson و یکی از معماران برجسته آمریکا در عمل امروزی است. این شرکت که در سال 1965 در Wilkes-Barre، پنسیلوانیا با ریچارد پاول تأسیس شد، به پنج دفتر در پیتسبورگ، فیلادلفیا، سیاتل و سانفرانسیسکو گسترش یافته است. در سال 1994، این شرکت جایزه شرکت معماری AIA را دریافت کرد. در سال 2010، AIA مدال طلای خود را به پیتر اعطا کرد، بالاترین افتخاری که به یک فرد در این حرفه اعطا می کند. bcj.com

ری کالابرو، FAIA، دارای مدرک لیسانس معماری از ویرجینیا تک و یکی از مدیران در Bohlin Cywinski Jackson است. تجربه ری که از سال 1995 عضو این شرکت است، شامل مراکز بازدیدکننده، دفاتر مرکزی شرکت ها، ساختمان های دانشگاهی برای علم و تحقیقات، و اقامتگاه های خصوصی در سراسر غرب ایالات متحده و کانادا است. رهبری و چشم انداز او به وضوح توسط مرکز برنده جایزه Grand Teton Discovery و Visitor Center در جکسون، وایومینگ نشان داده شده است. او همچنین تلاش‌های انتشاراتی Bohlin Cywinski Jackson را رهبری می‌کند.



کرگیری بتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *